FAQ

Her finder du de hyppigst stillede spørgsmål og gode råd:


LEVERING

Leveringstid på varer

Alle varen som er på lager, afsendes senest 10 dage fra modtagelse af ordren.

Dog går det tit hurtigere!

Hvornår leveres varene?

Vi benytter Danske Fragtmænd og Postnord i Danmark.

Afsendelse vil være inden 10 hverdage, og du vil modtage track & trace på det oplyste telefonnummer og email.
når varen afsendes fra vores lager.

Større varer sendes med Danske Fragtmænd, og leveres altid til kanstenen. Det vil sige fragtmanden stiller 
varen så tæt på din matrikel som muligt, men kører det som udgangspunkt ikke ind eller stiller det et bestemt sted.
Drivhuse stilles på vores ansvar, så du behøver ikke at være hjemme for at kvittere.

Mindre vare sendes med Postnord, som vil levere direkte til dig. Hvis du ikke er hjemme vil Postnord ligge pakken i 
en dertil indrettet pakkepostkasse (hvis du har sådan en) ellers vil den kunne afhentes på nærmeste pakkeshop næste dag.

Vi levere i hele Danmark hvor Danske Fragtmænd kører, det vil sige også enkelte ikke brofaste øer. 

Hvad koster leveringen?

Fragtprisen vil afhænge af varens størrelse, derfor kan du altid se endelige pris og 
transpotør i kurven inden du køber.

Hvor sendes varen fra?

Alle ordre i Danmark sendes direkte fra eget lager i Odense, og du vil 
modtage track & trace samme dag den afgår.

Kan jeg afhente min ordre ved jer og spare fragten?

Nej, det kan du desværre ikke. 

Vi tilbyder ikke afhentning, og levering med en af
vores transportører er den eneste mulighed du har 
ved handel på www.vitavia.dk 

Hvad skal jeg gøre inden fragtmanden kommer?

Hvis der er begrænsede adgangsforhold til din adresse, bedes du venligst kontakte os snarest muligt.

Aflæsning sker ved vognside og til kantsten, dvs. at transportfirmaet er ikke forpligtet til at bære varen ind i huset eller om i haven, men så tæt på matriklen som de kan.

Hvad skal jeg når varen bliver afleveret?

Kontroller at antallet af pakker, stemmer overens med leveringsnotaen/fragtbrevet som chaufføren medbringer. Skulle der være uoverensstemmelser, så noter venligst straks disse ned på leveringsnotaen/fragtbrevet.

Kontroller hver enkelt pakke for udvendige synlige skader fra transporten. Skulle du finde nogen tegn på skader, bedes du straks skrive dem ned på leveringsnotaen/fragtbrevet som transportfirmaet medbringer. (f.eks. "pap bøjet", "pap klemt", "pap revet i stykker") Chaufføren bør give din tilstrækkelig tid til at udføre denne kontrol. Tag også gerne billeder som dokumentation ved transportskader.

Vær venlig at acceptere modtagelse af eventuelle beskadigede pakker (med notat på leveringsnotaen/fragtbrevet). Når vi har undersøgt sagen, vil vi straks fremsende nye dele til erstatning.

Venligst kontakt vores kundeservice øjeblikkeligt såfremt transportskader konstateres på tlf. +45 66 15 10 30

Der er skader på mine vare?

Hvis du opdager transportskader på dine vare, skal vi vide dette senest 7 hverdage
efter modtagelse!

Udfyld formularen "Anmeld transportskader" lige her.

Husk, vi skal bruge billeder af skaden.

Læs evt mere om dette i det medsendte dokument i din track and trace besked.

BETALING

Hvad kan jeg betale med?

Vi tilbyder betaling med:

Dankort
Mastercard
VISA
Mobilepay

Hvornår trækker i pengene?

Pengene trækkes først når varene afgår fra vores lager.

Beløbet vil dog være reseveret på din konto fra du køber varen, så vi
har sikkerhed i at kunne modtage pengene ved afsendelse af varene.

FORTRYDELSE & RETURNERING

Kan jeg returnere mit køb til jer?

Hvis produktet er købt direkte hos Vitavia, har du som udgangspunkt
14 dages fortrydelsesret. Denne starter fra dagen du modtager varen.
Vi godtager kun fortrydelse af hele købet og ikke dele af denne.

Husk, at varen skal være i original emballage, og der kan være tale om
forringelse i værdien af varen og derfor tilbagebetalingen hvis varen er brugt.
Dette kontrolleres af vores lager.

Alle returneringer skal være aftalt med Vitavia inden du sender!

Omkostninger i forbindelse med returneringen står du får som køber.

Returneringsadresse:

OPJ A/S
Volderslevvej 36A
5260 Odense S
Danmark

 

 

Jeg har fortrudt mit køb!

Hvis produktet er købt direkte hos Vitavia, yder vi ikke fortrydelsesret,
og kan derfor ikke refundere dine penge.

Hvis produktet er købt gennem en af vores mange forhandlere skal 
du kontakte denne, for råd og vejledning.

REKLAMATION & FRAGTSKADER

Jeg mangler dele eller glas til mit drivhus?

Hvis du indenfor tidsfristen opdager mangler i tilsendte produkt,
kan du skrive til os direkte på kundeservice@vitavia.dk eller 
udfylde formularen:  "Forespørgsel vedr din ordre" 

Hvis du vil købe reservedele eller glas kan du finde det under menuen
Glas eller Reservedele, herover i punktet "Produkter".

Der er skader på min vare?

Hvis du opdager transportskader på dine vare, skal vi vide dette senest 7 hverdage
efter modtagelse!

Udfyld formularen "Anmeld transportskader" lige her.

Husk, vi skal bruge billeder af skaden.

Læs evt mere om dette i det medsendte dokument i din track and trace besked.

RESERVEDELE & GLAS

Jeg mangler enkelte stykker glas eller polykarbonat?

Alt glas og polykarbonat skal købes via vores webshop, her på vitavia.dk

Du kan ikke bestille ting som ikke fremgår i webshoppen.

Find glas og polykarbonat lige her!

Jeg mangler reservedele til mit drivhus?

Vi lagerfører et stort antal reservedele, så du kan nyde dit
Vitavia drivhus så længe som muligt.

Alle reservedele skal købes via vores webshop her på Vitavia.dk

Find reservedele lige her!

Kan jeg afhente min ordre ved jer og spare fragten?

Nej, det kan du desværre ikke. 

Vi tilbyder ikke afhentning, og levering med en af
vores transportører er den eneste mulighed du har 
ved handel på www.vitavia.dk 

MONTAGE & SAMLEVEJLEDNING

Jeg har smidt min vejledning væk, hvad gør jeg?

Ingen problem, du kan altid finde den nyeste samlevejledning til 
dit Vitavia drivhus her på siden, tryk på linket herunder:

Samlevejledninger

Jeg vil gerne have monteret mit drivhus?

Vi tilbyder montageservice i hele landet!

Priserne er faste, uanset din bopæl, og kan ses under hver
model på siden "Montageservice"

Find den model du ønsker og tilvælg punktstøbning hvsi dette er ønsket.

Første og højeste pris er montage på plant underlag, dvs 
fliser, træterresse, asfalt eller lign. 

Hvis der kommer en pris op under denne, hedder den punktstøbning,
og er en tillægspris hvis du ønsker dit drivhus punktstøbt.

Kan jeg selv samle drivhuset?

Det korte svar er Ja. Vores produkter er lavet som et "Do it youself" produkt, 
og derfor vælger de fleste også at montere deres nye drivhus selv.

Tiden for at samle et drivhus varierer meget fra håndværksmæssige færdigheder,
til størrelsen af drivhuset. 
Men et almindeligt drivhus som fx Merkur i størrelse 9900 tager ca 2 arbejdsdage 2 mand.

VED STORM

Hvad gør man når der kommer storm?

Som drivhusejer er det et almindeligt "problem" og noget man skal have i mente inden køb.

Et drivhus vil altid skulle hjælpes når vejret bliver voldsomt.

Reglen er: Hvis stormen kan lægge et træ ned, kan et drivhus også ryge.

Læs vores artikel omkring storm og hvad du kan gøre for at sikre det her: Ved storm

Husk at stormskader ikke er en reklamation, men en forsikringssag.

Til toppengo top